Un proiect ce garanteaza calitatea selectiei vinului din sticla.
Intr-o zi de toamna rece, o zi ploioasa cu cer innorat de un gri antracit cu reflexii violacee si un vant insistent ce-si facea loc voiniceste printre nasturii jachetei… ca doar nici o poveste n-a inceput cu: intr-o zi banala, intr-un birou cu aer conditionat, inconjurat de colegii cu chef de munca…
Hai ca aproape m-ati crezut; nu stiu cat de acceptate sunt emoticoanele prin textele de prin blog-uri, dar aici lipsesc fo’ 3 cu gura ranjind si cu lacrimi de ras.
Ce-i drept era toamna si chiar de nu ma credeti colegii aveau chef de munca, doar eram vizitati de un producator de vinuri care tocmai o pusese de-o degustare ad-hoc (si nu cred sa existe vanzator de vin ce-si refuza o portie de licoare bahica ce vine ca obligatie de servici), degustare ce a iscat, din nou, obisnuitele discutii, polemici si polologhii cu referire la credibilitatea producatorilor de vin din Romania.
Intr-o tara care a absorbit aproape in totalitate fondurile europene de sustinere a viticulturii, o tara care-si reconstruieste imaginea mondiala ca producatoare de vinuri bune si foarte bune, inca se mai duce “crucea” credibilitatii in fata consumatorului local. O meteahna a vinului de inainte de ’89 ce a devenit legenta urbana (pastila care transforma apa in vin intr-un sens aproape biblic), ajustatul si ajutatul vinului / mustului prost, se mai practica pe ici pe colo dupa cum se afla atunci cand amenzile primite de producatorii de vin, devin informatie publica. Nu este de mirare ca acel consumator ocazional, mai putin conectat la lumea vititculturii si realizarilor din domeniu, crede in continuare ca vinul la sticla nu este un produs curat si ca in majoritate nici n-a vazut strugure. Pacat de munca producatorilor de vin ce lupta cu indarjire sa reconstruiasca imaginea si calitatea vinului autohton; se pare ca cea mai urgenta necesitate a viticulturii din Romania… este un PR eficient, facut intr-o forma subtil educativa.
Asa s-a nascut ideea, la o degustare de vin intr-un birou cu aer conditionat, intre colegi cu chef de munca…
Principiile pe care a fost construit brandul TARLA, sunt extrem de simple: calitate, credibilitate, onestitate.
Alegerea a fost oarecum destul de usoara, sau deloc, depinde cum vrei sa vezi paharul cu picior: jumatate plin, servit la temperatura corecta de catre un sommelier, sau jumatate…plin, servit cald cu gheata langa, de un ospatar plictisit…
Am selectat in functie de:
- popularitatea soiurilor in paharul consumatorului din Romania (Sauvignon Blanc, Feteasca Alba, Merlot, Feteasca Neagra, Cabernet Sauvignon).
- arealele viticole in care se exceleaza in cresterea si productia de vin din exact din acele soiuri, terroir-ul fiind un element esential in productia de vin de calitate.
- producatori care sunt dedicati in exclusivitate calitatii, care nu au o imagine “ciufulita” in piata si pastreaza o politica constanta; credibilitatea este un alt factor important, mai ales ca se construieste greu si se pierde prea repede.
Ne-am dorit un branding simplu, o eticheta care sa nu “ia fata” ca sa putem focaliza pe calitatea vinului din sticla. Am inceput fara artificii de marketing (lansari pompoase, sticle mult prea grele pt. calitatea vinului din ele, “obisnuitele” cadouri catre ospatarii care imping un vin in detrimentul locatiei si a experientei pozitive a clientului final s.a.m.d.), raportul calitate pret, fiind cel mai important atu.
Ehhh… dar de la idee pana la vinul imbuteliat, e un drum lung de batut, un drum ce trece prin multe crame si producatori de vin, degustari (chiar mai multe si mai dese decat si-ar dori orice sommelier; dar am “suferit”… in tacere), contracte, producatori de sticla, importatori de dopuri, tipografii si producatori de ambalaje si cate si mai cate.
Asa s-a nascut TARLA 101, dintr-un efort de echipa, al unor oameni dedicati, hotarati sa arate consumatorului de vin din Romania ca exista la indemana lui un produs bun si onest, accesibil, o selectie de vinuri a caror caracteristici organoleptice sunt cele care vand produsul.
Si cum numai bauturile carbogazoase "se vand singure", noi putem doar sa va invitam sa cumparati TARLA 101 (oricare din cele trei variante, care se potrivesc meniului dvs. din aceasta seara), si sa va convingeti...
(Acest produs nu este un supliment alimentar; induce riscul bunei dispoizitii si a poftei de viata).
Fie-va vinu' rece!