Cum a reusit Frank Sinatra sa transforme Jack Daniel’s in cel mai cool brand

In prezent, Jack Daniel’s este unul dintre cele mai populare branduri nu doar de whisky, ci de bauturi alcoolice, din intreaga lume. Anual se vand peste 10 milioane de sticle! Iar Frank Sinatra a avut o influenta majora in toata aceasta poveste.

In 1947, anul in care Frank a inceput sa promoveze Jack Daniel’s, brandul era destul de mic si vindea sub 200.000 sticle pe an. Cum a aflat Sinatra de el? Aflandu-se intr-un bar cu Jackie Gleason, acesta se intoarce catre el si il intreaba daca a incercat pana acum Jack Daniel’s. Il incearca in acea noapte si se indragosteste de el instant. Incepe sa-l promoveze in turneurile sale, numindu-l „nectarul zeilor” si „cea mai buna bautura alcoolica din lume”.

De-a lungul anilor, am putea spune ca a devenit cel mai rock and roll brand de bauturi alcoolice. Muzicieni precum Jimmy Page, chitaristul Led Zeppelin, Keith Richards si Slash, chitaristii Rolling Stones, Mick Jagger si Tom Perry sunt doar cateva dintre celebritatile care au fost fotografiate consumand Jack Daniel’s. Muzica este cea care reuseste sa uneasca multi oameni, lucru pe care a reusit sa-l dovedeasca din nou.

In fond, Sinatra este o personalitate a carei munca va dainui vesnic; generatiile viitoare vor afla despre el si ii vor consuma muzica pe care a lasat-o mostenire. Asa ca nu este greu sa ne inchipuim ca imaginea lui va fi intotdeauna asociata cu acest brand. Chiar si Lady Gaga, in cel mai recent tribut pe care i l-a dedicat, a mentionat la final brandul Jack Daniel’s, pentru ca stie legatura foarte stransa pe care au avut-o.

jack daniels

Avand in vedere istoria sa bogata si autenticitatea rock and roll care nu poate fi cumparata, muzica a devenit o parte importanta din strategia sa de marketing. In 2016, compania a colaborat cu agentia 1215creative pentru a produce seria muzicala Amplify Your Life. Astfel, au lucrat cu trupe precum The Struts, The Knocks, Magic Wands, The Wild Feathers si Angélica Rahe pentru o serie de evenimente originale. Asa cum afirma si Brandon Fuller, Directorul Creativ pentru 1215creative: „Jack Daniel’s a avut intotdeauna o legatura stransa cu muzica, in special prin intermediul relatiei cu adevarate legende. Whiskey-ul de calitate, muzica si povestile bune merg mana in mana, iar noi suntem incantati sa contribuim la aceasta istorie pentru anii ce vor urma.”

Astfel, Jack Daniel’s a devenit ecuson pentru nume sonore din lumea muzicii. Campania presupune petreceri, videoclipuri, colaborari, sesiuni foto si multe altele. Mai mult, brandul a sponsorizat zeci de festivaluri de muzica, asa cum este celebrul Life is Beautiful ce are loc in Los Angeles in fiecare an.
Totusi, indiferent ca Jack Daniel’s urmareste sa-si extinda gama de arome (asa cum a facut cu Tennessee Fire sau Tennessee Honey) sau sa se asocieze cu muzica, principalul scop al companiei este sa-si pastreze autenticitatea.

„Nu vom imbutelia niciodata un produs despre care nu consideram ca are cea mai buna calitate. In ultimii zece ani am produs mii de butoaie experimentale de Jack Daniel’s, iar oamenii nu cunosc asta. Nu vrem sa mergem intr-un magazin si sa gasim 50 de arome diferite. Iar acesta este si sentimentul echipei de marketing in ceea ce priveste mesajul lor”, au declarat oficialii Jack Daniel’s.

Like or share:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *